Stone_18

Τα ξενοδοχεία περνούν από έναν προβλέψιμο κύκλο – ανοίγουν, γίνονται γνωστά γρήγορα και φτάνουν στο max των δυνατοτήτων τους μέσα σε μία τριετία. Διατηρούνται σε υψηλό επίπεδο για περίπου τρία χρόνια ακόμα. Στην συνέχεια το κτήριο αρχίζει να φθείρεται αρκετά, και να μένει πίσω από τις τεχνολογικές εξελίξεις.
Σκεφτείτε το εξής – ένα ξενοδοχείο 100 δωματίων που λειτουργεί με πληρότητα 75% μπορεί να έχει περισσότερους από 50.000 επισκέπτες ετησίως. Αυτό το γεγονός από μόνο του σημαίνει φθορά. Φθορά σε έπιπλα, κοινόχρηστους χώρους, είδη υγιεινής κ.ο.κ.
Επίσης σκεφτείτε – μία ανακαίνιση μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν ένα εργαλείο προώθησης. Σε ποιον δεν αρέσει να μένει σε ένα ανακαινισμένο και σύγχρονο δωμάτιο αντί για ένα παλιό και φθαρμένο δωμάτιο; Χρησιμοποιήστε την ανακαίνισή σας στην επόμενη διαφημιστική σας καμπάνια.

Πως να ανακαινίσω το ξενοδοχείο μου;
Η φράση “υπό κατασκευή” είναι αρκετά γενική και μπορεί να αναφέρεται σε ένα ευρύ φάσμα εργασιών – από μία απλή αισθητική βελτίωση μέχρι πλήρη ανακατασκευή των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων. Άρα αρχικά θα πρέπει να καθορίσετε εκ των προτέρων πόσα χρήματα μπορείτε να διαθέσετε και τι εργασίες μπορείτε να κάνετε με αυτά στο ξενοδοχείο σας.
Μία καλή και εφαρμόσιμη τακτική είναι να αποταμιεύετε το 5% των εσόδων κάθε έτους ώστε όταν θελήσετε να ανακαινίσετε το ξενοδοχείο, να έχετε αρκετό budget για να υλοποιήσετε τις ιδέες σας. Εύκολο; Σαφώς όχι. Η οικονομική κατάσταση της χώρας και η υψηλή φορολογία δυσχεραίνουν την αποταμίευση. Όσο πιο κοντά στο 5% φτάσετε, τόσο το καλύτερο.
Στόχος σας επίσης είναι, να επιστρέψετε στην δουλειά – στην εξυπηρέτηση των πελατών δηλαδή – το συντομότερο δυνατό. Και αυτό σημαίνει ότι έχετε ολοκληρώσει πλήρως τις εργασίες. Δεν έχετε αφήσει κομμάτια του ξενοδοχείου που είναι μισοτελειωμένα. Δεν θέλετε να δώσετε την αίσθηση στους πελάτες σας ότι μπαίνουν σε βομβαρδισμένο τοπίο.

Πως μπορείτε να το πετύχετε αυτό;
1.Πλάνο
Ανακαινίστε σε στάδια – συντονίστε προσεκτικά τα συνεργεία σας και τους αρχιτέκτονες που έχουν αναλάβει την δουλειά ώστε ο καθένας να «μπει» στην σειρά του. Η σειρά και οι αποφάσεις των υπευθύνων θα πρέπει να λαβάνονται υπόψη από παράγοντες όπως:
Ποιοι χώροι έχουν φθαρεί περισσότερο;
Ποιους χώρους χρειάζεστε άμεσα; Ποιους λιγότερο;
Τι υλικά περιμένετε να έρθουν; Τι θα καθυστερήσει άλλες εργασίες;
Δημιουργήστε ένα χρονοδιάγραμμα – Είναι κοινό στους αρχιτέκτονες και σε άτομα που ασχολούνται με τις κατασκευές και τις ανακαινίσεις, να έχουν ένα χρονοδιάγραμμα εργασιών. Αυτό το έγγραφο θα πρέπει να περιέχει λεπτομέρειες όσον αφορά τις εργασίες που πρέπει να γίνουν, με τις σχετικές προθεσμίες. Να το συμβουλεύεστε καθημερινά, μην το αμελείτε. Το καλό πλάνο θα σας γλυτώσει από περιττό άγχος και πίεση για να ολοκληρωθούν οι δουλειές.

2. Επικοινωνείτε
Κρατήστε το προσωπικό σας ενήμερο – να είστε βέβαιος/α ότι οι υπάλληλοί σας γνωρίζουν το χρονοδιάγραμμα και τους έχουν ανατεθεί η κατάλληλες εργασίες, όπου είναι αυτό δυνατό. Πιθανό να αναθέσετε σε κάποιους την ενημέρωση των πελατών. Θα πρέπει να ξέρουν την απάντηση σε κάθε πιθανή ερώτηση.
Κρατήστε τους επισκέπτες σας ενημερωμένους – Αν ανακαινίζετε τον χώρο σας ενώ παράλληλα είναι ανοιχτός και εξυπηρετεί κόσμο, θα πρέπει να τους κάνετε γνωστό το ότι γίνονται εργασίες που μπορεί να ενοχλήσουν. Ακόμα και πριν κάποιος κλείσει το δωμάτιο προς ενοικίαση. Η ειλικρίνειά σας θα κερδίσει τον πελάτη.
Κάντε αναφορά στην ιστοσελίδα σας – Μην παραλείψετε να ενημερώσετε τους διαδικτυακούς σας επισκέπτες. Σε έναν εμφανή χώρο, προσθέστε φωτογραφίες των εργασιών και την πρόοδό τους. Αν είστε ανοιχτός στο να μοιράζεστε πράγματα, προσθέστε μία φωτογραφία από το πώς θα είναι το ξενοδοχείο σας μετά τις εργασίες (κάθε κατασκευαστική εταιρία έχει την δυνατότητα 3D απεικόνισης).

3. Διαχειριστείτε
Έχετε λόγο σε ότι γίνεται στον χώρο σας. Αν και είναι καλό να αφήνεται ειδικούς να κάνουν την δουλειά τους, εσείς γνωρίζετε το ξενοδοχείο σας καλύτερα απ’ όλους. Σκεφτείτε τα παρακάτω:
Χρησιμοποιήστε διαχωριστικά χώρων – Αποκλείστε τις εργασίες από το κοινό (αν το ξενοδοχείο σας βρίσκεται σε λειτουργία). Οι εργασίες θα γίνουν γρηγορότερα και οι επισκέπτες σας δεν θα χρειαστεί να περνάν μέσα από χαλάσματα ή να βλέπουν την δουλειά όσο φιλοξενούνται σε εσάς.
Καθιερώστε διαδικασία παραπόνων – δημιουργήστε ένα εσωτερικό σύστημα για την διαχείριση των επισκεπτών και των καταστάσεων που απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή. Εκπαιδεύστε τους υπαλλήλους σας στο να εντοπίζουν παράπονα ή πράγματα που πρέπει να βελτιωθούν. Δώστε τους όπου είναι δυνατό, την ευκαιρία να πάρουν πρωτοβουλίες για την επίλυση προβλημάτων. Για παράδειγμα, να μπορούν να προσφέρουν ένα δωρεάν γεύμα ή μια έκπτωση στην διαμονή κάποιου δυσαρεστημένου πελάτη.
Ρυθμίστε τις τιμές των δωματίων – μειώστε τις τιμές των δωματίων κατά την διάρκεια της ανακαίνισης. Είναι μία στρατηγική που μπορεί μεν να μειώσει τα έσοδά σας, αλλά θα δείξει στους επισκέπτες ότι τους καταλαβαίνετε και θέλετε το καλύτερο γι’ αυτούς. Ίσως μπορέσετε να χρησιμοποιήσετε την μείωση τιμών και σαν διαφημιστικό όπλο.

Κλείνοντας..
Η ανακαίνιση ενός ξενοδοχείου είναι μια αγχωτική διαδικασία. Ακόμα και η ιδέα είναι αγχωτική. Όμως είδαμε ότι είναι απαραίτητη λόγο των εξελίξεων αλλά και τις φθοράς. Είδαμε ότι πλέον παίζει σημαντικό ρόλο η εμφάνιση και οι υπηρεσίες ενός ξενοδοχείου για τους επισκέπτες.
Είδαμε επίσης τρόπους που μπορούν να κάνουν λίγο πιο εύκολη την διαδικασία για εσάς. Με ένα καλό πλάνο, με καλή επικοινωνία και τις ηγετικές σας αρετές, μπορείτε να μειώσετε τα έξοδα και να χρησιμοποιήσετε την ανακαίνιση προς όφελός σας – ακόμα και κατά την διάρκεια των εργασιών.
Καλή επιτυχία!